Staples just got pwned
by STARTEXMISLEAD - September 14, 2020 at 04:58 PM
#1
Exclamation 
BleepingComputer learned that the event occurred earlier this month around September 2 and consisted of unauthorized access to a system belonging to Staples.

Security researcher Troy Hunt received the notification in a data breach report. It appears that “a limited amount” of order data for customers of Staples.com - suggesting that the Canadian website is not impacted - was accessed by an unauthorized party. This “may have included information about one of your orders,” the letter reads.

The retailer has yet to determine what exactly got accessed but it could contain what Staples classifies as "non-sensitive customer order data:" names, addresses, email addresses, phone numbers, last four credit card digits, details about the order (delivery, cost, product).


link: https://www.bleepingcomputer.com/news/se...omer-info/



What are your guys thoughts ?
Reply
#2
My thoughts are.
If you go to staples and buy paper and pens you are taking business away from smaller bookstores.
Staples is running mom and pop stores out of business.
If your data gets leaked, sucks for you, but you suck for buying shit there. So who cares.
Reply
#3
(September 15, 2020 at 08:49 AM)turdburglar Wrote: My thoughts are.
If you go to staples and buy paper and pens you are taking business away from smaller bookstores.
Staples is running mom and pop stores out of business.
If your data gets leaked, sucks for you, but you suck for buying shit there. So who cares.


lmao nice i didn't even think of it that way.
Reply
#4
I didn't think staples was still popular >.<

seems kinda weird they're saying non-sensitive customer data....isn't it all sensitive in a way?
Reply
#5
Yes they will say anyting to get off with everything. People have to face it, that our Info is Everywhere now. This site alone shows that. B's of emails, Name, etc.

GOV has NO control and everyone seems to think they can do any and everything.

GOV of Canada will not even change SIN numbers after they are stolen. No one cares.
Reply
#6
(September 15, 2020 at 12:01 PM)P1xor Wrote: I didn't think staples was still popular >.<

seems kinda weird they're saying non-sensitive customer data....isn't it all sensitive in a way?

They are just trying to downplay the breach by saying that no info that could be DIRECTLY linked to fraud IE CC + expiry + CVV were accessed lol.

(September 15, 2020 at 12:48 PM)Kingjo10 Wrote: Yes they will say anyting to get off with everything.  People have to face it, that our Info is Everywhere now. This site alone shows that. B's of emails, Name, etc.

GOV has NO control and everyone seems to think they can do any and everything.

GOV of Canada will not even change SIN numbers after they are stolen. No one cares.

Arent SIN numbers like SSN's ? 
If so they dont change them because every individual is issued one from birth lol and changing the number could mess things up a hell of a lot worse.
Reply
#7
(September 15, 2020 at 12:50 PM)STARTEXMISLEAD Wrote:
(September 15, 2020 at 12:01 PM)P1xor Wrote: I didn't think staples was still popular >.<

seems kinda weird they're saying non-sensitive customer data....isn't it all sensitive in a way?

They are just trying to downplay the breach by saying that no info that could be DIRECTLY linked to fraud IE CC + expiry + CVV were accessed lol.

(September 15, 2020 at 12:48 PM)Kingjo10 Wrote: Yes they will say anyting to get off with everything.  People have to face it, that our Info is Everywhere now. This site alone shows that. B's of emails, Name, etc.

GOV has NO control and everyone seems to think they can do any and everything.

GOV of Canada will not even change SIN numbers after they are stolen. No one cares.

Arent SIN numbers like SSN's ? 
If so they dont change them because every individual is issued one from birth lol and changing the number could mess things up a hell of a lot worse.

Yes that is why GOV don't want to issue a new SIN (Social Insurance Number) or SSN. They are losing more control. some of the masses are waking up and leaving the system. Smile I'm one.
Reply
#8
(September 15, 2020 at 12:59 PM)Kingjo10 Wrote:
(September 15, 2020 at 12:50 PM)STARTEXMISLEAD Wrote:
(September 15, 2020 at 12:01 PM)P1xor Wrote: I didn't think staples was still popular >.<

seems kinda weird they're saying non-sensitive customer data....isn't it all sensitive in a way?

They are just trying to downplay the breach by saying that no info that could be DIRECTLY linked to fraud IE CC + expiry + CVV were accessed lol.

(September 15, 2020 at 12:48 PM)Kingjo10 Wrote: Yes they will say anyting to get off with everything.  People have to face it, that our Info is Everywhere now. This site alone shows that. B's of emails, Name, etc.

GOV has NO control and everyone seems to think they can do any and everything.

GOV of Canada will not even change SIN numbers after they are stolen. No one cares.

Arent SIN numbers like SSN's ? 
If so they dont change them because every individual is issued one from birth lol and changing the number could mess things up a hell of a lot worse.

Yes that is why GOV don't want to issue a new SIN (Social Insurance Number) or SSN. They are losing more control. some of the masses are waking up and leaving the system. Smile I'm one.

Cringe ... the system exists to create a level of stability your attitude of "waking up" has existed for more than 50 years and its achieved nothing but death and destruction. Humans naturally need a power system and hierarchy to archive any long term goals besides chaos and hatred towards people they claim are full of hatred lmao as well as ape like behaviour. Not falling in line with your role in society issued to you from birth in a naturally unfair world just makes  you sound like a spoilt rich kid with no sense of reality / a child that went through a modern 21st century westernised liberal education that told him he was perfect and deserved anything. Even if the current power structure was over ruled all that would happen is people would die and eventually a new society and system would form and naturally lean towards what we already have in place. This "rising up" bullshit is the same rhetoric as Jihadists that think they are going to go to heaven dying in battle killing kafir.
Reply
#9
More info:

The alert lacks any technical details that would explain the nature of the problem, leading to some speculation that it was prompted by a hacker incident.
This theory was plausible, especially since threat intelligence company Bad Packets revealed that Staples kept several Pulse Secure VPN servers unpatched for CVE-2019-11510 a long time.

[Source]: https://www.bleepingcomputer.com/news/se...omer-info/
Reply
#10
Sounds like someone got into a support account, probably to do refunds lmfaooooooo. Welcome to the 21st century where every person in your company is someones target
Reply
#11
(September 16, 2020 at 01:24 PM)uberkek Wrote: Sounds like someone got into a support account, probably to do refunds lmfaooooooo. Welcome to the 21st century where every person in your company is someones target

lol what are you talking about again?
Reply
#12
the site was dead since the begining tho XD
Reply

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
Reddit got Defaced? pacino 2 301 August 07, 2020 at 08:59 PM
Last Post: ch3ckmate
Docker Hub database Pwned Fugitifer 0 676 April 27, 2019 at 09:35 PM
Last Post: Fugitifer
Facebook got its enterprise license back from Apple nalnalex888fdfd 0 732 February 01, 2019 at 10:59 AM
Last Post: nalnalex888fdfd

 Users browsing this thread: 1 Guest(s)